Как изглежда 5.3 земетресение от гнездото на орела (видео)

НаукаOFFNews Последна промяна на 07 април 2018 в 00:00 13122 0

Инстинктът за самосъхранение е по-силен от майчинския - когато се случи земетресение с магнитуд 5.3 на остров Санта Круз, където гнезди този белоглав орел, майката отлетя и остави пиленцата си.

След като приключи природното бедствие птицата се завърна и въстанови нормалния си начин на живот.

Вижте тези драматични кадри:

Белоглавият орел (Haliaeetus leucocephalus) е граблива птица, населяваща Северна Америка. Известна е като национален символ на САЩ. Птицата има характерно оцветяване на перата на главата в бяло.

Размножават се веднъж годишно, отглеждат от едно до три пилета. Особено забележителни са гнездата на птиците от клони, огромният им размер е включен в Книгата на рекордите на Гинес. Гнездото, в което се излюпват малките, е с размери до 4 метра и тежи един тон.

Може да наблюдавате от камера живота в гнездото на белоглавия орел - как малките започват да изпробват крилата си - на остров Санта Круз, най-големият остров в Национален парк Канални острови (Channel Islands National Park) край бреговете на Южна Калифорния.

Като един от най-големите представители на птичата фауна на континента, тази птица заедно със златния орел играе важна роля в културата и обичаите на местните народи. За разлика от типичните орли, белоглавият орел се храни предимно с риба. По тази причина птицата обитава морските брегове и бреговете на големите водоеми. Белоглавият орел хваща рибата от повърхността на водата, а не се гмурва след нея като орела рибар. Освен риба, белоглавият орел ловува и водолюбиви птици и дребни бозайници. Птицата лесно отнема уловената плячка от други хищни птици и също така събира плаваща мъртва риба или се изхранва с труповете на умрели сухоземни животни.

Обикновено белоглавият орел избягва хората и се установява далеч от населените места. Партньорите си остават верни един на друг в продължение на много години, често през целия си живот.

Белоглавият орел е сравнително голяма птица, с дължина на тялото от 71 до 106 см, размах на крилете 168 – 244 см и маса от 3 до 7 кг. Живее около 15-20 години, в плен много по-дълго - до 30 години.

През 1973 година е класифициран като застрашен от изчезване вид в САЩ, но благодарение на положените грижи, на 28 юни 2007 година е изваден от списъка на застрашените видове. В Червената книга на световнозастрашените видове (IUCN Red List) е включен като незастрашен вид (Least Concern LC).