12 август 2020

Китай изпробва космически кораб, който може да лети до Луната и отвъд нея (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 05 май 2020 в 18:09 21971

Китай се готви да построи нова космическа станция. На 5 май китайската ракета „Long March 5B“ - същата ракета, която се планира да издигне части от новата космическа станция на орбита и в крайна сметка да изведе космонавти в космоса - стартира за първи път от остров Хайнан.

За този тестов полет ракетата носеше със себе си неназована капсула за екипажа. На борда на това пътуване не е имало астронавти, но според корпорацията China Aerospace Science and Technology Corporation ще може да превозва шест души наведнъж, два пъти повече от космическия кораб Shenzhou, използван за всички други пилотирани мисии на страната.

След като достигна орбита, Long March 5B свали космическия кораб, който ще премине няколко теста в космоса, преди да се потопи обратно на Земята в следващите няколко дни. Това повторно навлизане в атмосферата ще тества топлинните екрани, парашути и въздушни възглавници на космическия кораб. Капсулата е проектирана да бъде използваема многократно и да превозва астронавти до новата космическа станция или до Луната, че и отвъд нея.

Тази капсула е аналог на пилотираната капсула на НАСА в Орион, предназначена да изведе американските астронавти на Луната и Марс. Първото изпитание на този космически кораб се проведе през 2014 г., въпреки че огромната ракета, която се планира да го носи, системата на НАСА за космически изстрелвания, все още се разработва.

Long March 5B е най-мощната ракета, която притежава Китай, и може да изнесе до около 22 тона товари в орбита. Това е близо до товароподемността на ракетата Falcon 9 на SpaceX и има сходна височина, близо 54 метра. Планира се през следващите няколко години ракетата да започне изстрелването на модули за планираната в Китай космическа станция, която ще бъде около една пета от размера на Международната космическа станция.

China just tested a spacecraft that could fly to the moon and beyond, NewScientist