13 август 2020

New Horizons изпрати първите снимки на обект от Пояса на Кайпер

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 04 декември 2015 в 13:02 67941
New Horizons Снимка: NASA

Космическият кораб на НАСА New Horizons направи първите в историята снимки на обект от Пояса на Кайпер.

Специалисти на НАСА направиха от снимките анимация, показана на страницата на агенцията.

Обектът 1994 JR1 има диаметър 150 километра. В анимацията показано движението му на фона на звездите. В момента на получаването на изображението сондата New Horizons е била на разстояние 5.3 милиарда километра от Слънцето и на 280 милиона километра от 1994 JR1.

Снимките са направени на 2-ри ноември с камерата Lorri (Long Range Reconnaissance Imager).

На 14 юли 2015 New Horizons извърши историческо прелитане близо до планетата джудже Плутон. В момента сондата е на разстояние повече от пет милиарда километра от Земята. На 1 януари 2019 г. тя вероятно ще достигне 2014 MU69 - планетоид от Пояса на Кайпер на 1,6 милиарда километра от Плутон.

New Horizons ще приключи основните си задачи в средата на 20-те години от този век.

поп Дръвчо 04.12 2015 в 15:12 1
Ей, няма кой да измие предното стъкло. Ще се излагаме се пред чужденците от съседните звездни системи. (да, знае дедо ви поп за тока на тъмно в матрицата)

А колко безобразно далече е това... най-близкия видим обект (и той е просто една топка мръсен сняг) да е на разстояние двойно от Земята до Слънцето. И ще лети с години по старателно подбрана траектория, преди да мине нещо по-наблизо.