11 декември 2019
  •  Говорят медиците

Околната среда на Плутон в новa визуализация на НАСА (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 09 декември 2015 в 10:0518330
Снимка: NASA's Goddard Space Flight Center Scientific Visualization Studio, the Space Weather Research Center (SWRC) and the Community-Coordinated Modeling Center (CCMC), Enlil and Dusan Odstrcil (GMU)

НАСА показа видео симулация на космическата среда около Плутон по данни от близкото прелитане на New Horizons през юли 2015.

По това време учените от Космическия център Годард в Грийнбелт, Мериленд, заедно с екипа на New Horizons са проверили доколко моделите, предложени от учените от цял свят, описват космическата околна среда на Плутон и представят сега тази нова версия, съобщава НАСА.

Въпреки че космическия вакуум е около хиляда пъти по-празен от лабораторния вакуум, той все още не е напълно празен. Слънцето излъчва постоянен поток от частици, наречени на слънчев вятър, като от време на време се носят по-плътни облаци от частици от слънчевите коронарни изхвърляния на маси като и двете имат магнитни полета.

Плътността, скоростта и температурата на тези частици, както и посоката и силата на магнитните им полета са важни за преминаващите космически кораби и информацията за тях може да им помогне да се предпазят от радиацията и други потенциално вредни последици.