03 декември 2020

Тестът на ракетата New Shepard мина успешно (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 13 октомври 2020 в 18:00 22590
Кредит: Blue Origin

Поредният тест на космическия кораб за многократна употреба New Shepard на Blue Origin, собственост на Джеф Безос, се състоя на 13 октомври 2020 г. в 9:35 ET (16:35 ч. българско време).

Безпилотният тестов полет излетя от площадкaта на Blue Origin, разположена в Западен Тексас.

Ракетата New Shepard извършва вертикални кацания, както например правят първите степени на орбиталните ракети на SpaceX Falcon 9, което бе показано и днес от Blue Origin. Капсулата кацна нормално с помощта на парашутна система.

Космическият кораб ще участва в програмата за изследване на Луната на НАСА, а също така ще извежда полезни товари и хора в космоса.

Изстрелването бе отложено за днешната дата от края на септември, когато прекъсването на тока прекратява полета на кораба. На борда нямаше хора, но имаше полезен товар. Това са например нови системи за защита на електрониката на космически кораб от прегряване и система за отглеждане на растения в условията на микрогравитация, а също и поща - хиляди пощенски картички, изпратени чрез  Blue Origin.