Учени откриват микроорганизми, които се хранят с вируси

Ивайла Сопотенска Последна промяна на 30 септември 2020 в 10:36 5434 0

Кредит Public domain

Sphaeroeca, колония от хоанофлагелати (около 230 индивида).

Учени за пръв път откриват два типа микроорганизми, които се хранят с вируси, се съобщава в публикация в списание Frontiers in Microbiology.

"Нашите данни показват, че много протисти съдържат ДНК от широка гама неинфекциозни вируси, но не и бактерии, което е силно доказателство, че се хранят с вируси, а не с бактерии", обяснява съавтора на изследването Рамунас Степанаускас (Ramunas Stepanauskas), директор на Геномния център за едноклетъчни към Лабораторията за океански изследвания Бигълоу в САЩ. "Това е голяма изненада, тъй като тези открития противоречат на най-разпространената идея за ролята на вирусите и протистите в морските хранителни мрежи".

Изследването идентифицира два едноклетъчни организма, открити до крайбрежието на Мейн, за които учените установяват, че се хранят с вируси.

Учените събират проби от океанска вода и след това секвенират генетичния материал от 1 698 организма, които откриват в тях. При два типа организми Choanozoa и Picozoa, изследователите откриват части от вирусен генетичен код и тъй като и двата типа не са уязвими за вирусни инфекции, учените смятат, че те са се хранили с вирусите.

Това е изключително рядко срещано в екосистемите. Въпреки че в океаните живеят голямо количество вируси, двата организма, описани в изследването, са единствените познати организми, които се хранят с тях.

"Вирусите са богати на фосфор и азот и може да са добра добавка към диета, богата на въглерод, което може да включва лов на клетки или морски колоиди", обяснява Джулия Браун (Julia Brown) също от Лабораторията Бигълоу и съавтор на изследването. "Премахването на вирусите от водата може да намали броя на вирусите, които могат да заразят други организми, докато извличането на органичния въглерод от вирусните частици подсилва хранителната верига".

Източник: Futurism - SCIENTISTS DISCOVER ORGANISMS THAT EAT VIRUSES