11 декември 2019
  •  Говорят медиците

Успешен опит за телепортация - китайци пратиха фотон в орбита

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 13 юли 2017 в 09:5535750
Снимка: Pixabay
Свързани новини

Китайски учени обявиха, че са осъществили телепортация, като са изпратили фотон от база в пустинята Гоби (Северен Китай) до сателит в земната орбита.

Фотонът е телепортиран на 500 км от земната повърхност. Това е станало чрез т.нар. квантово заплитане - процес, в който две частици реагират по идентичен начин без помежду им да има физическа връзка, съобщава Би Би Си.

Учени приветстваха успеха на експеримента, като посочиха, че той е важна стъпка в посока изобретяването на недостъпен за хакери квантов интернет. "Телепортацията в космоса може да се реализира и се очаква да играе ключова роля в бъдещия разпространяван по квантов път интернет", пишат авторите, ръководени от професор Чао-Ян Лу от Университета за наука и технологии на Китай.

Професорът на експериментална физика от Оксфорд Иън Уолмсли също признава, че става въпрос за научен удар, който би позволил по-висока защита на информацията при комуникация. Ако технологията бъде развита, тя ще позволи информация от компютър до компютър да се предава по много по-защитен начин, без нежелана от потребителя външна намеса.

Фотоните са елементарни частици, преносители на квантенергия на електромагнитното излъчване. Отличаваt се от другите елементарни частици по това, че имат нулева маса, когато са в покой. Затова във вакуум се движат със скоростта на светлината.