02 декември 2020

Видео на прелитането на сондата New Horizons покрай Плутон

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 31 август 2015 в 07:22 34491
Снимка: НАСА

Космическият кораб New Horizons "видя" системата Плутон през юли 2015 г. Специалисти на НАСА направиха тази анимация с реални изображения, снимани от сондата.

Видеото започва с Плутон в близък план на 14 юли, когато New Horizons преминава на минимално разстояние от планетата джудже. След това се минава зад Плутон и се вижда атмосферата й, осветена от слънчевата светлина, преди Слънцето да мине зад Харон. Филмът завършва с един поглед назад на New Horizons към системата Плутон, чиито тела се виждат като тънки полумесеци.

Времето във видеото се забавя и ускорява. Така, в началото и в края на една секунда от филма се пада около 30 минути реално време. В момента, когато апаратът прелита покрай Плутон 1 секунда е равна на 30 часа в реално време.

dido 31.08 2015 в 14:35 1