21 септември 2020

Робот подскача по повърхността на водата (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 31 юли 2015 в 14:45 14600

Учени от Южна Корея и Съединените щати са направили малък робот, който скача подобно на водните паяци по повърхността на водата.

Роботът използва същия метод за скоковете си като насекомото - той се отблъсква от повърхността, без да я разкъсва.

Резултатите от работата са публикувани в списание Science, а видеоклип на робота показва BBC News.

За да създадат робота, професор Хо-Юнг Ким (Ho-Young Kim) и професор Куи-Жин Чо (Kyu-Jin Cho) от Националния университет в Сеул с колеги от университета в Харвард наблюдавали водните паяци в местното езеро. Те заснели скачащите насекоми с високоскоростна камера и видяли, че скачайки нагоре, се отблъскват от повърхността на водата и присвиват четирите си крака навътре.

Това движение учените имитират в робота.

Получило се малко устройство с размери 2 см, изработено от тънък материал, сгънат във V форма с пружина по цялата му дължина.

Когато роботът събере енергия за скок, пружината се отпуска и бавно придърпва краищата на тялото на робота и неговите 5-сантиметрови крака надолу, постепенно увеличавайки силата към контакта с повърхността на водата. Роботът както водния паяк, огъва краката си навътре, за да се максимизира контакта с водата.

Учените предполагат, че тяхното устройство ще намери практическо приложение като например, мониторинг на замърсяването на водните течения.

Коботи срещу COVID-19