Boeing е патентовал самолет, който работи с термоядрени експлозии

Наука ОFFNews Последна промяна на 13 юли 2015 в 16:21 5617 1

Компанията Boeing е получила одобрение за патент за авиационен двигател, задвижван с енергията на термоядрени експлозии.

Основният елемент на устройството са лазери, насочени към радиоактивни вещества - деутерий и тритий. 

Целият процес прилича на малък термоядрен взрив: мощни лазери стрелят по изотопите на водорода в горивната камера, в резултат на което започва реакция на ядрен синтез. Продуктите на реакцията  - водород или хелий - излизат през дюзата на двигателя, създавайки реактивна тяга, съобщава Business insider.

Освен това, реакцията на терноядрен синтез загрява преграда на горивната камера, която е покрита с U-238. В резултат на контакта му с високоенергийните неутрони, ще се отделя огромна топлина. Върху преградата ще се подава охлаждаща течност. Изпарявайки се, тя ще се завърти специална турбина, енергията от която ще захранва лазерите.

Патентът на Boeing.

Инженерите на Boeing отбелязват високата ефективност на двигателя - с изключение на деутерия и трития, той почти не се нуждае от външни източници на захранване..

Авторите на изобретението твърдят, че лазерно-термоядреният двигател може да работи и на ракети-носители, реактивни снаряди и дори космически кораби. Но засега проекта е само на хартия. Технология на двигателя е толкова сложна и спорна от гледна точка на сигурността, че практическото й прилагане едва ли ще е скоро.

Етапи на работа:

1. Мощни лазери стрелят по изотопите на водорода в горивната камера.

2. Лазерите нагряват радиоактивния материал и предизвикват реакция на малък термоядрен синтез.

3. Отработените продукти са водород или хелий, които излизат от дюзата на двигателя под високо налягане. Произвежда се тяга.

4. Вътрешната стена на горивната камера на двигателя е покрита с уран 238, който реагира с високоенергийните неутрони, произведени от ядрената реакция и генерира огромна топлина.

5. Двигателят впряга топлината на преминаващата охлаждаща течност от другата страна на урановото покритие на горивната камера.

6. Топлината на охлаждащата течност се изпраща през турбина и генератор, който произвежда електричество за захранване на лазерите в двигателя. 

Най-важното
Всички новини
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

13.07 2015 в 21:40

К.