Facebook обмисля начини за възнаграждаване на потребителите за публикуван пост, съобщава The Verge. Миналата седмица компанията стартира анкета, за да разбере мнението на хората за възможностите за приходи.
Има няколко варианта - волни пожертвования от приятели и читатели, брандирано (рекламно) съдържание, спонсорство, отчисления за благотворителност, партньорски линк (например бутон "купи билет") или част от приходите на Facebook, получени заради рекламите в профила ви.
"Все още е много рано, но ние сме се заели със създаването на устойчиви и дългосрочни модели за осигуряване на приходи за нашите партньори и ще се вслушане в обратна връзка", заяви говорител на Facebook.
Странно е, че най-логичният вариант, "част от рекламните приходи на социалната мрежа", е поставен на последно място в списъка с опции. Може би, Facebook съзнателно използва един трик от познат от анкетите, че първите варианти на отговор получат повече гласове, отколкото последните. Това означава, че компанията не иска отговорът се оказа твърде популярен.
Анкетата се появи на страница на Кейси Нютън (Casey Newton), автор в The Verge. Той е от проверените (удостоверил самоличността си с документ) потребители, но с относително малък брой последователи. Можем да предположим, че програмата за монетизация на Facebook е насочена за такива потребители.
Facebook не е първата социална медийна платформа, която дава възможност на потребителите си да се възползват от своите постове в нея. YouTube стартира програма за разпределение на приходите от 2007 г. насам.
Стрийминговата платформа за видео на живо на сеанси на игри за геймъри Twitch предлага няколко варианта за осигуряване на приходи: получаване на част от приходите от реклама, платени абонаменти, продажба на сувенири.
На други платформи като Twitter, където няма официална програма за осигуряване на приходи, потребителите могат самостоятелно да сключват договори за спонсорство с рекламодатели и да получите пари за постовете си, без да се иска разрешение от компанията.
Facebook и други социални мрежи често са критикувани за това, че прибират за себе си целия приход от публикуваните материали на потребителите си, без да го споделят с тях. Те получават безплатно съдържание и добра печалба от него. Миналата година Facebook спечели 17,93 милиарда долара, а Марк Зукърбърг се изкачи на 6-то място в списъка на най-богатите хора в света.
Разбира се, това е само едно проучване, а Facebook може лесно да вземе решение срещу въвеждането на възможности за осигуряване на приходи за потребителите. Но някакви промени в продукта са неминуеми. Агресивните ходове на компанията за превръщането й в доминираща в споделянето в реално време показват, че Facebook се стреми към пълно господство.
Да, приятно е да те "лайкнат", но още по-приятно е да ти плащат.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари