Робот ще помага на децата на бежанците да научат по-лесно нов език

Никола Кереков Последна промяна на 03 декември 2015 в 10:16 2002 0

Кредит Demitrius Balevski/Corbis

Роботите мгоат да помагат на децата да се обучават по-ефективно

Животът може да е доста труден за децата на имигрантите - ново място, нови приятели и най-вече, нов език. От следващия януари, 4 и 5-годишните деца в четири града в Европа ще получат помощ, като ще се тестват роботи-учители, които да им помогнат да наваксат с познанията си по местния език.

Проектът, наречен L2TOR, се осъществява от лингвисти и специалисти по роботика от консорциум между множество университети в Европа. Той цели да помогне на децата да добият познанията за езика, от които се нуждаят, за да се включат в местната училищна система. Проектът предвижда децата да работят с роботи, за да подобрят своя холандски в градовете Тилбърг и Утрехт и немски език в Бийлефелд, докато децата в Истанбул, Турция трябва да подобрят своя английски.

L2TOR предвижда да се дават задания на децата в рамките на езиков курс на техните таблети, докато те са под зоркия поглед на роботът NAO. Роботите са направени от френската фирма Aldebaran Robotics, които вече се използват в класните стаи. Преди началото на урок, роботът ще обяснява на децата какво ще бъде преподавано, а след началото на урока той ще наблюдава езикът на тялото на детето и ще им помага, когато усети, че са се затруднили и имат нужда от помощ.

"Искаме да помогнем на тези деца да подобрят познанията си по езика чрез директно взаимодействие с робот, който да им помага да наваксат," обяснява Пол Вогт (Paul Vogt) от Тилбъргския университет в Холандия, който работи по L2TOR програмата.

Роботите имат някои предимства, които хората нямат - например безкрайно търпение

Това не е единствения проект, който използва роботи, за да подобри образователния процес. Добре известно е, че децата се учат по-лесно при директно взаимодействие, вместо в рамките на стандартния клас, но цената ако това се извършва с хора-учители ще бъде прекалено висока. В Университета Йейл, Адити Рамачандран (Aditi Ramachandran) и Брайън Скаселати (Brian Scassellat) изследват как 10 и 11-годишните деца взаимодействат с роботите. Тяхната цел е да разработят софтуер, който да помага на роботите да долавят умственото състояние на учениците и да разберат доколко те са усвоили способността да решават задачи по математика.

В Швейцарския Федерален технологичен Институт в Лозана, система наречена CoWriter ("съавтор") помага на 6 до 8-годишни деца да упражняват ръкопис с помощта на робот. Роботът NAO се опитва да напише дума върху екрана на таблета, а детето може да се намеси, за да "научи" робота къде е сгрешил, като при това подобряват и собствения си ръкопис.

Въпреки че хората-учители все още са много по-добри, когато става дума за обучение, роботите са по-добри от използването просто на софтуер, както е при повечето онлайн курсове. Ученето заедно с робот осигурява на детето осезаемо реално присъствие, което може да им помага да се обучават по-ефективно.

Роботите също така имат някои предимства, които хората нямат - като например безкрайното търпение. "Понякога човекът-учител може да се отегчи или да се ядоса от необходимостта да повтаря едни и същи неща многократно," коментира Амит Кумар Пандей (Amit Kumar Pandey), ръководител на отдела по изследвания и разработки към Aldebaran Robotics. "Този тип психологични състояния няма да повлияят робот - те могат да повтарят нещо, колкото пъти е необходимо."

Източник: Discover Magazine

Най-важното
Всички новини
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !