Метеоритите са "твърдият диск" от космоса

Наука ОFFNews Последна промяна на 22 януари 2015 в 18:06 6495 0

Изследователи са декодирали древни "записи" върху магнитни фрагменти в астероид, датиран милиарди години, от времето, когато се е създавала Слънчевата система. Те открили малки "магнитчета" в метеорити, които пазят в паметта си раждането и смъртта на ядрото на астероида, съобщава BBC Science & Environment, позовавайки се на сп. Nature.

Подобно на данните, записвани върху твърдия диск на компютър, магнитните сигнали, написани в метеоритите разкриват как металното ядро ​​на Земята и нейното магнитно поле може да "загинат" един ден.

С помощта на гигантски рентгенов микроскоп, наречен синхротрон, екипът е успял да разчете сигналите, които са се формирали преди повече от четири и половина милиарда години, скоро след раждането на Слънчевата система.

"Благодарение на изучаването на този астероид, можем да предвидим какво ще се случи напред във времето. Можем да засечем началото на втвърдяването на  ядрото на магнитните записи, както и неговия край и да прогнозираме как тези процеси ще се развият на Земята.", каза ръководителят на изследването д-р Ричард Харисън от университета в Кеймбридж.

Научният екип е изследвал метеорити, намерени в Аржентина, които се състоят от скъпоценни кристали затворени в метална матрица от желязо и никел.

Миниатюрни частици, по-малки от една хилядна от ширината на човешки косъм, хванати в капана на метала са запазили магнитния запис на древния астероид, чиито части под формата на метеорити са паднали на Земята.