Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тукПриемам
25 май 2017
Категории
  •  Космос
  •  Физика
  •  Науки за земята
  •  Биология
  •  Медицина
  •  Говорят медиците
  •  Математика
  •  Разни
FACEBOOK

Биогоривата могат да ограничат "кемтрейлса"

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 17 март 2017 в 13:0242370
Снимка: Activist Post

Самолети, задвижвани от смесица от керосин и биогориво, намаляват с до 70% изхвърляните в атмосферата твърди частици, образуващи самолетните следи, които толкова тревожат любителите на конспирациите.

Това показва ново проучване на американската космическа агенция НАСА, публикувано в списание Nature. 

Проучването е направено с помощта на дрон. Учените са го насочили директно срещу изхвърлените газове от голям самолет, за да измерят видовете газове и изхвърлени частици. 

"Тези твърди частици служат като ядра за кондензиране на водната пара при много студена атмосфера и за образуването на самолетните дири, които можем да видим от прозореца си. След това можете да видите дирите да се разпростират и оформят перести облаци, които не са били там преди самолета да премине през атмосферата", обяснява Ричард Мур (Richard Moore) от изследователския център Лангли на НАСА (Nasa's Langley Research Center.

"Всички ние знаем, че тези следи и перести облаци имат затоплящ ефект върху земния климат. Мнението е, че този ефект има много по-голямо значение от всичкия изпускан въглероден диоксид от първите авиационни полети", коментира Мур за ВВС. 

Също като при зареждането във въздуха, летенето в блиост до самолета е относително безопасно; източник: НАСА

Събраните до този момент данни са били в резултат от наземни тестове, при които самолетите са оставали кацнали и са работили само двигателите им. Екипът на Мур обаче е искал да види какво се случва на 9 000-11 000 м. надморска височина, където температурата на въздуха и налягането са много по-ниски. 

За целта те използват самолет DC-8, зареден с реактивно гориво "Jet A" , един от най-използваните керосини, или с пропорция 1:1 керосин и биогориво от рапицово масло. Измерването е извършено както в двигателите, така и на 91 м, а също и на 32 км, като целта е била да се види и големината на оставените следи.

За да се уверят, че пробите от изхвърлените газове са взети само от двигателите на тестваните самолети (от НАСА, от Германската космическа агенция DLR и от Националния изследователски съвет на Канада), DC-8 е трябвало да лети изключително близко - само на 30-150 м от двигателите им и директно в изхвърляните от тях газове. Това изисква огромни умения и много добра комуникация между пилотите. 

"Трябва да си представите как самолетът отпред пътува с около 200 м/с, а вие сте на по-малко от 100 м зад него. Но всъщност е съвсем безопасно да сте или близо, или достатъчно далече. Някъде посредата е голямата опасност - има зона, в която ударните вълни са толкова силни, че могат да разрушат следващия ги самолет", обяснява Бернадет Вайнцирл (Bernadett Weinzierl) от DLR и Университета във Виена.

графика на предлагания от НАСА Quiet Supersonic Transport (QueSST) X-plane; източник: НАСА

"Ние тествахме това, което наричаме режим, богат на сажди", обяснява проф. Вайнцирл. "Моделите ни показаха, че ако се намали концентрацията на черен въглерод, то тогава се намалява и концентрацията на ледени кристали. Така че това може да се окаже начинът да се ограничат последствията за климата от авиацията", коментира тя пред ВВС.

Логичното очакване е, че чрез увеличаване на пропорциите на биогориво в двигателя, ще бъдат постигнати още по-добри резултати. Но д-р Мур предупреждава, че има инжинерни и инфраструктурни причини, поради които това да не се получи.

"Биогоривата, тъй като произхождат от различни източници, имат много ниска концентрация на химически съединения, обичайни в самолетните горива, базирани на петрол", обяснява Мур. "Това е важно за съвместимостта със сега съществуващите авиационни горивни системи, като някои по-стари самолети разчитат на параметрите на керосина за раздуване на уплътненията в горивните си системи. Можете да си представите, ако промените коренно композицията на горивото, някои от тези стари горивни системи няма да могат да действат както са замислени първоначално", допълва той. 

НАСА вече разработва експериментален самолет, който се надява да демонстрира, сред другите си възможности, и свръхзвуков полет с биогориво. Самолетната индустрия в момента се е насочила към повишаване на икономичността - наскоро Boeing представи линия от самолети, които са увеличили с 10% своята продуктивност. Това обаче, съвсем не е достатъчно и търсенето за алтернативни горива е една от най-важните разработки, като то е подкрепено от компаниите United Airlines, Virgin Atlantic, както и въздушния флот на САЩ


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Новини

Всички текстове и изображения публикувани в OffNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.