Разкрит е произходът на коренното население на Египет

Древните египтяни са най-тясно свързани с древните популации от Близкия Изток

НаукаOFFNews Последна промяна на 31 май 2017 в 15:08 20636 0

Кредит Johannes Krause

Верена Шунеман в палеонтологичната лаборатория в Университета в Тюбинген.

Международен екип успешно възстанови древната ДНК от египетски мумии, датирани от около 1400 г. пр.н.е. до 400 от н.е., включително първите данни за генома на древните египетски мумии като надежден източник на генетичен материал за изучаване на древното минало, съобщи Science Daily.

Проучването, публикувано в списание Nature Communications, установи, че потеклото на съвременните египтяни ги свързва по-скоро с имигрантите от Субсахарска Африка, отколкото с древните египтяни, а древните египтяни са най-тясно свързани с древните хора от Близкия Изток.

Общо генетиците от Австралия, Германия, Полша и САЩ, ръководени от изследователи от Университета в Тюбинген и Института Макс Планк за човешка история в Йена възстановяват митохондриалните геноми на 90 човека и цялостни геномни масиви от три лица.

Учените използват данните, събрани за тестването на предишните хипотези, извлечени от археологически и исторически данни, както и от проучванията на съвременната ДНК.

"Обект на интерес за нас бяха промените и приемствеността в генетичния състав на древните жители на Абузир ел Мелек (широки геномни масиви)", обяснява Александер Пелцер (Alexander Peltzer), един от водещите автори на изследването от Университета в Тюбинген.

Желанието на екипа е било да установи дали изследваните древни популации са били засегнати на генетично ниво от чуждите завоеватели и да сравни тези популации със съвременни групи от египетското население.

"Искахме да проверим дали завладяването на Египет от Александър Велики и други чужди сили е оставило генетичен отпечатък върху древното египетско население", обяснява Верена Шунеман (Verena Schuenemann), ръководител на групата от Университета в Тюбинген и един от водещите автори на изследването.

Проучването установява, че древните египтяни са тясно свързани с древните популации на Близкия Изток, а също и с неолитните популации в Анадолския полуостров и Европа.

"Генетиката на общността в Абузир ел Мелек не е претърпяла някакви големи промени за проучените от нас 1300 години, което предполага, че населението му е останало относително генетично незасегнато от чуждите завоевания и господари", разказва Волфганг Хаак (Wolfgang Haak), ръководител на групата от Института Макс Планк. Данните показват, че съвременните египтяни притежават около 8% повече наследственост на ядрено ниво от населението на Субсахарска Африка, отколкото в древните египтяни.

"Това предполага, че имигрантският генетичен поток от Субсахарска Африка в Египет се е случил през последните 1500 години", обяснява Щефан Шифелс (Stephan Schiffels) от Института Макс Планк. Възможни фактори за това може да са подобреното корабоплаване по река Нил, увеличаването на търговията на дълги разстояния между държавите от Субсахарска Африка и Египет, и транссахарската търговия на роби, която започва преди около 1300 години.

Това изследване показва, че древната ДНК от египетските мумии може да бъде надежден източник на данни и може значително да допринесе за по-точно и детайлно разбиране на историята на населението на Египет.