Нов физичен закон подкрепя идеята, че живеем в компютърна симулация (видео)

Ваня Милева Последна промяна на 11 октомври 2023 в 00:00 11594 0

Дали нов закон на физиката може да подкрепи много обсъжданата теория, че сме просто персонажи в един добре направен виртуален свят?

Кредит Pixabay/CC0 Public Domain

Един физик от Университета в Портсмут се опитва да премести дебата от философската сфера към фундаменталната наука в своя наскоро публикувана статия.

Хипотезата за симулираната вселена предполага, че това, което хората преживяват, всъщност е изкуствена реалност, много подобна на компютърна симулация.

Теорията е популярна (в нея вярва и Илон Мъск) и в рамките на клон на науката, известен като информационна физика, която предполага, че физическата реалност е съставена в основата си от битове информация.

Според д-р Мелвин Вопсън (Melvin Vopson) информацията има маса и че всички елементарни частици - най-малките известни градивни елементи на Вселената - съхраняват информация за себе си, подобно на човешката ДНК.

През 2022 г. той открива нов закон на физиката, който може да предвиди генетични мутации в организми, включително вируси, и да помогне да се преценят техните потенциални последствия.

Той се обосновава на втория закон на термодинамиката, според който ентропията - мярката за безпорядък в изолирана система - може само да се увеличава или да остане една и съща.

Въпреки очакванията на д-р Вопсън, че ентропията в информационните системи също ще се увеличава с времето, при изследване на еволюцията на тези системи той вижда, че тя остава постоянна или намалява.

Тогава Вопсън определя втория закон на информационната динамика или инфодинамиката, който може значително да повлияе на генетичните изследвания и теорията за еволюцията.

Кредит: University of Portsmouth

В наскоро публикувана в AIP Advances статия д-р Вопсън разглежда научните последици от новия закон върху редица други физически системи и среди, включително биологична, атомна физика и космология.

"Откритието има широкообхватни последици в различни научни дисциплини", заявява изследователят.

"Това, което исках да направя, е да подложа закона на тест и да видя дали може допълнително да подкрепи хипотезата за симулацията, като я преместя от философската сфера към фундаменталната наука."

Основните констатации включват:

♦ Биологични системи: Вторият закон на инфодинамиката е предизвикателство към конвенционалното разбиране за генетичните мутации, предполагайки, че те следват модел, управляван от информационната ентропия. Това откритие има дълбоки последици за области като генетични изследвания, еволюционна биология, генетични терапии, фармакология, вирусология и наблюдение на пандемии.
Атомна физика: Документът обяснява поведението на електроните в многоелектронни атоми, предоставяйки представа за явления като правилото на Хунд, което гласи, че членът с максимална множественост е с най-ниска енергия. Електроните се подреждат по начин, който минимизира тяхната информационна ентропия, хвърляйки светлина върху атомната физика и стабилността на химикалите.
Космология: Доказано е, че вторият закон на инфодинамиката е космологична необходимост като термодинамичните съображения, приложени към разширяваща се без загуби вселена, подкрепят неговата валидност.

"Документът също така дава обяснение за преобладаването на симетрията във Вселената", обяснява д-р Вопсън.

"Принципите на симетрия играят важна роля по отношение на законите на природата, но досега почти няма обяснения защо това може да е така. Моите открития показват, че висшата симетрия съответства на най-ниското състояние на информационна ентропия, което потенциално обяснява склонността на природата към това."

"Този ​​подход, при който излишната информация се премахва, напомня процеса на компютърно изтриване или компресиране на ненужния код за икономия на място за съхранение и оптимизация на консумацията на енергия. И като резултат подкрепя идеята, че живеем в симулация."

Предишните изследвания на д-р Вопсън показват, че информацията е основният градивен елемент на Вселената и има физическа маса. Той дори твърди, че информацията може да бъде неуловимата тъмна материя, която съставлява почти една трета от Вселената, която той нарича принцип на еквивалентност маса-енергия-информация.

Документът твърди, че вторият закон на инфодинамиката подкрепя този принцип, потенциално утвърждавайки идеята, че информацията е физическа същност, еквивалентна на маса и енергия.

"Следващите стъпки за завършване на тези проучвания изискват емпирично тестване", добавя д-р Вопсън.

"Един възможен път би бил моят експеримент, създаден миналата година, за да потвърди петото състояние на материята във Вселената - и да промени физиката, каквато я познаваме - използвайки сблъсъци между частици и античастици."

Справка: Melvin M. Vopson, The second law of infodynamics and its implications for the simulated universe hypothesis, AIP Advances (2023). DOI: 10.1063/5.0173278