18 октомври 2021

25 учени от БАН сред най-добрите в света

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 23 декември 2020 в 16:44 52340

25 учени от БАН са сред първите два процента топ учени в света, съгласно класация на Стандфордския университет.

Българските изследователи са от различни области на науката и заемат челно място в класацията на американския университет в съревнование с милиони свои колеги от цял свят.

Класацията групира всички изследователи в 22 научни области и 176 под-области. Тя е съставена въз основа на комплексен анализ, който обхваща информация за брой цитирания, H-индекс, коригиран в съавторство Hm-индекс, цитати на статии при различни позиции на авторство и др.

Ето и списъкът на учените от БАН по реда на появяването им в класацията, както и мястото, което заемат в съответната област:

Освен от БАН, в класацията фигурират имената и на учени от Софийския университет “Св. Кл Охридски”, ХТМУ и др. висши училища, сред които са членовете на Академията акад. П. Кралчевски, чл. кор. Н. Денков, чл. кор. Н. Витанов, чл. кор. Д. Цалев и чл. кор. К. Данов.