Астроном създава музика от звездни пулсации (аудио)

Наука ОFFNews Последна промяна на 15 август 2015 в 17:10 3114 0

Астрономът Бурак Улаш (Burak Ulaş) акомпанира на своята звезда.

На астронома Бурак Улаш (Burak Ulaş) от планетариума на колежа Izmir Turk (Турция) му хрумнала идеята да се преобразува блещукането на една от звездите в истински музикален ритъм.

Научна работа, описваща процеса на композирането на музиката, е публикувана е достъпнс на интернет страницата на arXiv.

Блясъкът на всяка звезда се променя с течение на времето, но има отделен клас променливи звезди, чиято яркост се променя периодично и варира доста силно.

За експеримента си Бурак Улаш е взел звезда, наречена Y Cam A. Това е двойна звезда, което предизвиква нейното специфично трептене. Вместо обичайните трептения Y Cam A демонстрира осцилации в четири честоти.

Астрономът е използвал за своята композиция програмата Audacity. Пулсациите от най-ниската честота е приел, че отговарят на нотата "ла", а останалите честоти са "сол", "до", "ре", комбинирани в акорд.

Бурак Улаш възпроизвежда тези ноти в реда, в който трепти Y Cam A и в комбинация с пиано е публикувал музиката.

А това е само една звезда. Астрономът планира да направи оркестър от няколко звезди, които ще се свирят на различни инструменти. Заедно, те направят може би истинска космическа опера. Бурак Улаш вярва, че този вид музика е добра като саундтрак за компютърни игри и филми на космически теми. Или просто за любители астрономи, които да я слушат, докато гледат нощното небе.

А ето и нотите: