28 май 2020

Дистанционното обучение може да промени начина, по който се преподава наука

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 27 март 2020 в 10:50121791
Снимка: pixabay

Училищата преминаха към форма на онлайн обучение, някои университети също го въвеждат, което поставя важен въпрос за преподавателите по природни науки - как могат да заменят лабораторните експерименти, които учениците и студентите трябва да провеждат?

Но това не означава, че обучението по природни науки е обречено. Ентомолозите Естер Нгумби (Esther Ngumbi) и Брайън Ловет (Brian Lovett) пишат своето предложение как дистанционното обучение може да направи революция в начина, по който се преподават природни науки, дори когато става дума за пресъздаването на експерименти.

На студентите наистина ще им липсва истинското извършване на експериментите в лабораториите. И това не само отнема част от забавната страна на обучението, по-важният проблем е, че бъдещите учени няма да са имали реален достъп до важни научни техники, които биха им послужили на по-късен етап.

"Прехвърлянето на научните лаборатории онлайн може да ощети и много други, включително малцинствата и други студенти със специални потребности, включително такива, живеещи в райони, в които няма достъп до компютри или необходимите ширини на вълните, за да се предават научните видеа", обясняват Нгумби и Ловет.

Но когато преподавателите отработят методите си, въвеждането на онлайн обучението може потенциално да промени училищата и университетите за добро.

И докато Нгумби и Ловет обсъждат това, че ще отпадне тегобата от миенето на лабораторната стъклария, което наистина е важно, но и трудоемко задължение, това може да означава и студентите да имат достъп до познания, надхвърлящи техните, в нова обучителна екосистема на сътрудничество.

Източник: Futurism - SCIENTISTS: REMOTE EDUCATION COULD TRANSFORM HOW WE TEACH SCIENCE