09 декември 2019
  •  Говорят медиците

МКС над червено полярно сияние

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 24 юни 2015 в 08:2425710
Снимка: NASA/Scott Kelly

Астронавтът на НАСА Скот Кели (@StationCDRKelly) е направил серия снимки и видео на полярни сияния от Международната космическа станция на 22 юни, 2015 г. Кели пише: "Полярното сияние вчера беше впечатляващо шоу от 250 мили височина. Добро утро от Международната космическа станция!"

Северното или полярно сияние може да се види в района на северния магнитен полюс. Това явление се случва, когато заредените частици от слънчевия вятър, насочвани от магнитосферата на Земята си взаимодействат с кислорода и азота от атмосферата.

Цветът на полярното сияние зависи от вида на засегнатите атоми от атмосферата (кислород или азот), тяхната концентрация и височината на сблъсъка. Червеният цвят се наблюдава при най-големи височини на сблъсък със силно разреден кислород. Заради по-ниската чувствителност на очите при тази дължина на вълната, този цвят се вижда само при по-интензивна слънчева активност.

На 17 март 2015 г. заради повишената слънчева активност магнитната буря достига 9 бала и полярните сияния се наблюдали до 52° северна ширина. В нощта на 22 срещу 23 юни геомагнитната буря достига 7 бала. И отново в много градове на Северна Европа може да се наблюдават полярни сияния. Но особено красиви са от международната космическа станция.