15 декември 2019
  •  Говорят медиците

НАСА показа как се движи сянката на Луната върху Земята

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 06 март 2017 в 11:3331060

НАСА публикува снимки, направени от космоса, на които може да се види сянката на Луната върху Земята, която се появи по време на слънчевото затъмнение на 26 февруари.

Както се съобщава на интернет страницата на агенцията, сянката се появява, когато Луната е между Земята и Слънцето, частично блокирайки светлината от нашата звезда.

Пръстеновидните затъмнения се появяват, когато Луната минава пред Слънцето, но недостатъчно далеч от Земята като в резултат сянката на нашия спътник не може напълно да засенчи звездата.

Анимацията по-горе е сглобена от три изображения, направени на 26 февруари от камерата на НАСА Earth Polychromatic Imaging Camera (EPIC), our-megapixel charge-coupled device (CCD) и телескопа Cassegrain на спътника DSCOVR. В тази анимация се движат и Земята, и сянката на Луната.

Анимацията по-долу показва статичен изглед на Земята и нарастването на сянтата на затъмнението. Тя се състои от 13 отделни изображения, получени от инструментите на НАСА на сателитите Aqua и Terra - Moderate Resolution Imaging Spectroradiometer (MODIS), както и от сензора Visible Infrared Imaging Radiometer Suite (VIIRS) на финландския сателит NPP. Всеки спътник следва същата орбитален път, но преминава над точки на Земята по различно време през двучасовия период нас затъмнението.