07 август 2022

НАСА ще изследва металната сърцевина на мъртва планета (видео)

НАСА стартира две мисии за изследване на Слънчевата система

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 05 януари 2017 в 14:19 53750
Концепция на художник за космическия кораб Psyche, приближаващ се до гигантския метален астероид. Снимка: Tanton / YouTube

НАСА обяви старта на две мисии, които могат да хвърлят светлина върху ранните етапи на съществуването на Слънчевата система.

Както съобщава сайтът на агенцията, мисиите, наречени Lucy и Psyche, ще стартират през 2021 и 2023 съответно.

Мисията Lucy има за цел да извърши изследвания на Троянските астероиди на Юпитер - две големи групи от обекти ("ахейски лагер" и "троянски лагер") в астероидния пояс между орбитите на Марс и Юпитер. Това ще даде възможност да се проучи ранната история на Слънчевата система.

Очаква се сондата ще достигне основната си цел през 2025, а от 2027 до 2033 година апаратът ще проучи шест от Троянските астероиди.

Концепция на художник за сондата Lucy върху троянски астероид. Източник: Southwest Research Institute

Psyche ще изследва уникален метален астероид, който не е проучван досега, известен като "16 Психея" - сърцевината на мъртва планета, която е почти изцяло разрушена преди милиарди години. Апаратът ще достигне астероида през 2030 година.