18 юни 2019
  •  Говорят медиците

На 19.12.1972 г. американците спират да пращат хора на Луната

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 19 декември 2018 в 00:00124412
Екипажът на Аполо 17 Снимка: Wikipedia

На днешната дата, но през 1972 година, на Земята каца Аполо 17 - единадесетата и последната засега пилотирана мисия до Луната. Тя и шестата, която каца на повърхността на естествения спътник на планетата ни.

Аполо 17 отбелязва първото нощно изстрелване в историята на космонавтиката, а на бордът й е Харисън Шмит - първият геолог, посетил Луната. Именно той е човекът, заснел запомнящата се снимка на Земята от Луната, наречена "Синьото топче". За нея и новата фотография на НАСА можете да разберете повече в този материал.

Мисията на Аполо 17 трае от 7 до 19 декември 1972 г., а на борда има 6 човека - екипаж и дублиращ екипажа. Основният екипаж се състои от Юджийн Сърнън (командир), Роналд Еванс (пилот на командния модул) и Харисън Шмит (пилот на лунния модул).

Първоначалният дублиращ екипаж се е състоял от хората, сформирали основния екипаж в Аполо 15. След една нашумяла афера с пощенски марки обаче (юбилейни за същия полет), членовете му са извадени от полетните графици на НАСА и дублиращият екипаж става съвсем различен.

Прави впечатление, че тогава НАСА подбира дублиращите екипажи на последните лунни мисии от екипажите на скоро завършили полети. Например подборът на астронавти не е приключил, но значителна част от тях вече били започнали тренировки по Програмата Скайлаб и експерименталния проект Аполо-Союз. Освен това, тъй като последните полети до Луната са осъществени на фона на сериозно съкращаване на бюджета на НАСА, отказът от скъпоструваща подготовка на дублиращи екипажи се явява сериозна икономия на средства.

Рейтинг :
09.04 2016 в 15:50 2
Гледай ти, дивотии на квадрат:
"Мисията на Аполо 17 трае от 7 до 19 декември 1972 г., а на борда има 6 човека - екипаж и дублиращ екипажа. "
Всичко това-при положение, че "Аполо" вмества САМО 3-ма души. За 6 няма изобщо място, няма кресла, нито жизнеобеспечаващите системи са изчислени за целта.
"Дублиращ" екипаж СЕ ПОДГОТВЯ ЗА ВСЕКИ СЛУЧАЙ, НО, ЛЕТИ САМО ЕДИН. В случая, от 3 /ТРИМА!/ души.

Скъпи журналисти, НЕ СЕ ИЗЛАГАЙТЕ!
Анонимен 19.12 2015 в 13:45 1
Правилно. Те не знаят какво се случва на земята, та ще ходят на луната. първо да се научат да правят деца.