31 октомври 2020

На 7 август 1959 г. е изстрелян първият щатски сателит, заснел Земята

| На този ден 07 август 11350
Експлорър 6 Снимка: NASA

На 7 август 1959 година от площадката в Кейп Канаверал във Флорида, САЩ, непилотираният космически кораб Експлорър 6 е изстрелян в орбита около Земята.

Космическият кораб представлява малък сферичен сателит, създаден за да улавя излъчвания с различна енергия, космическо лъчение, геомагнетизъм, радио разпространение в горните слоеве на атмосферата и потоци микрометеорити. Той е снабден и със сканиращо устройство, което да заснеме земната повърхност и облачна покривка от разстояние 27 000 км и да я изпрати към Земята чрез сателит. Изпращането на снимката до Земята в Хавай отнема почти 40 минути.

През септември НАСА публикува първата фотография на Земята, заснета някога от щатски сателит, на която се вижда осветена част от Тихия океан и облак над него. Снимката е направена на 14 август 1959 г., когато сателитът минава над Мексико.

Първата снимка на част от Земята. Кредит: NASA