07 юли 2020

На борда на МКС за първи път разцъфна отгледано в космоса цвете

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 17 януари 2016 в 17:54 30610

Командирът на Международната космическа станция американският астронавт Скот Кели съобщи по Twitter, че на борда на МКС за първи път се е разтворило цвете.

От особен интерес са експериментите по отглеждане на растения в условия на безтегловност. Цветята са засадени миналата година на Международната космическа станция от астронавта Чел Линдгрен, а след завръщането му на Земята грижите за растенията поема Кели.

През декември 2015 в туит Кели публикува снимка на плесен върху листата на циния, вид астра. Астронавтът сподели, че загрижен за цветето, и че плесента може да бъде сериозен проблем и в условията на Марс.

Заради плесента две от циниите увяхват и загиват, но две растения са спасени.

Експериментите за отглеждане на зеленчуци и растения в космоса се провеждат в специален отсек, наречен Veggie. Миналата година, астронавтите получиха първите кълнове на марули, които бяха успешно отгледани, замразени и транспортирани до Земята. След анализ, НАСА одобри експеримента, и екипажът на МКС изяде първата космическа реколта.