На живо: Кацането на сондата OSIRIS-Rex на астероида Бену за вземане на проба

Ваня Милева Последна промяна на 20 октомври 2020 в 17:10 9864 0

Кредит NASA

Американската национална аерокосмосмическа администрация (НАСА) ще излъчи видео на живо от опита за спускане на космическия кораб OSIRIS-Rex върху астероида Бену, съобщава пресслужбата на НАСА.

Космическата роботизирана сонда OSIRIS-Rex достигна астероида Бену в края на 2018 г. В продължение на две години космическият кораб е на орбита около астероида, събирайки научни данни за този обект.

Кулминацията на мисията OSIRIS-Rex трябва да бъде кацането на сондата на повърхността на астероида и събирането на почвена проба. Тази операция е насрочена за 20 октомври. НАСА съобщи, че в деня на кацането на сайта на агенцията ще бъде изготвен специален доклад, който ще включва пряко излъчване на изображения от камерите на космическия кораб при опита за кацане на астероид.

НАСА ще излъчи репортажа за вземането на проба от астероида Бену на 20 октомври, от 18:12 EDT (1:12 ч. сряда, 21 октомври, българско време).

Предаването на живо на спускането на космическия кораб до повърхността на астероида за маневра „Touch-And-Go“ или TAG,  ще започне в 17:00 ч.( 2:00 ч., 21.10., българско време) по телевизията на НАСА и сайта на агенцията.

Учените смятат, че в миналото астероидът Бену е бил част от по-голямо астрономическо тяло. Предполага се, че астероидът може да съдържа вещество, останало от ранната Слънчева система. Ако операцията по вземане на проби е успешна, пробите ще бъдат доставени на Земята през септември 2023 г.