19 септември 2019
  •  Говорят медиците

New Horizons започна маневри към следващата си цел

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 26 октомври 2015 в 08:4415510
Снимка: НАСА

НАСА окончателно реши кое небесно тяло ще изучава сондата New Horizons след Плутон и луните му. След като направи на 22 октомври първата от серията от четири маневри, сондата се отправи към обекта 2014 MU69 - малък астероид от пояса на Кайпер.

Интересуващият учените обект е на разстояние от около 44 астрономически единици от Слънцето и е с диаметър от 45 км и период на въртене около Слънцето 293 земни години. След четирите маневри New Horizons ще промени скоростта си на 57 м/сек и ще стигне до своята цел през януари 2019.

След епохалното прелитане на New Horizons покрай Плутон, в резултат на което Земята получи снимки на планетата джудже с безпрецедентно качество, а минавайки завърши епохата на великите астрономически открития, учените имаха няколко варианта за по-нататъшното използване на сондата. Обектът MU69 2014 е избран като най-удобно разположен от гледна точка на възможностите за промяна на траекторията на сондата и като типичен за телата на пояса на Кайпер.

Следващите маневри са насрочени за 25, 28 октомври и 4 ноември. Формалната заявка за изучаване на този обект екипът на проекта ще подаде в НАСА едва в началото на следващата година.

New Horizons е автоматична междупланетна станция на НАСА е стартирана в рамките на програмата "New Horizons" (Нови хоризонти) и е предназначена предимно за изучаване на Плутон и неговия естествен спътник Харон. Стартиран е на 19 януари 2006, прелита покрай Юпитер през 2007 г. и покрай Плутон - през 2015. Мисията на проекта е разчетена за 15-17 години.

13 септември 2019 в 00:003618