20 октомври 2020

Първият опит за връзка с Philae е неуспешен

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 16 март 2015 в 15:35 15620
Снимка: ЕКА

Учени от Европейската космическа агенция (EKA) и Германския аерокосмически център за първи път от ноември 2014 се опитват да установят контакт със спускаемия апарат Philae, разположена на кометата 67P / Чурюмов-Герасименко. В първия ден не са успели да получат обратна връзка от Philae, но астрономите не се отчайват и ще продължат да опитват до 20 март.

Изследователите се опитали за първи път да се свържат с Philae на 12 март 2015 в 05:00 CET (07:00 българско време). За да приеме сигнала на Philae и да го предаде на Земята, сондата Rosetta, намираща се на орбита около кометата, е включила специален комуникационен блок. Учените се надяват да получат информация за състоянието на Philae (износване на батерията, температура и енергия) и да оценят възможността за продължаване работата на десетте научни инструменти на спускаемия модул.

Във всеки случай, по-лошо от това положение, което е сега, едва ли ще бъде. С приближаването на кометата до Слънцето ( в момента е на разстояние от около 300 мил. км), Philae ще получи повече енергия от Слънцето, което означава, че шансовете за успешно продължаване на мисията само ще растат.