19 септември 2019
  •  Говорят медиците

Презареждането с гориво в космоса е на крачка от реалността

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 21 август 2019 в 00:1810370
Снимка: NASA

Американската космическа агенция успешно демонстрира един от трите уреда, създадени за презареждане с гориво на космически кораби в космоса, до Международната космическа станция.

Мисията на НАСА Robotic Refuelling Mission 3 успя да извади специален адаптор, който може да пренася втечнен метан, кислород или водород и да го скачи със специален куплунг на друг резервоар с гориво.

Бъдещи успешни повторения на този механизъм може да позволят зареждането на космически кораби с ресурси от далечни светове, като течен метан, който да служи за гориво. Това е особено важно, след като бъдещите космически мисии на далечни дестинации като Луната или Марс ще разчитат на възможността за презареждане след напускане на земната орбита.

От голяма важност е поддържането на горивните резервоари при изключително ниски температури - ако те се загреят, горивото може да се изпари и да бъде изгубено. НАСА разбраха това по трудния начин през април 2019 г., когато мисията Refuelling Mission пропадна, след като криогенните резервоари се загряха неочаквано заради технически проблем и газът трябваше да бъде изпуснат.

Сегашният успех е просто тест на "началния набор от операции на уреда, които доближават идеята за използване на воден лед или метан от други светове като гориво за космически кораби, една крачка по-близо до реалността", според изявлението на НАСА.

Източник: Futurism - NEW TECH PUTS NASA ONE STEP CLOSER TO FUELING SPACECRAFT IN SPACE