Ричард Брансън не е пътувал в космоса, заяви Нийл де Грас Тайсън. Гледайте днес и разходката на Джеф Безос (видео)

Известният астрофизик и научен комуникатор Нийл де Грас Тайсън изрази съмнения дали можем да наречем мястото, където Брансън е летял, "космос".

Ваня Милева Последна промяна на 20 юли 2021 в 13:13 31620 1

Ричард Брансън не е стигнал в космоса, казва известният учен Нийл де Грас Тайсън.

Ричард Брансън влезе в историята преди няколко дни, ставайки първият милиардер в космоса. Сега известният астрофизик и научен комуникатор Нийл де Грас Тайсън изрази съмнения дали можем да наречем мястото, където Брансън е летял, "космос".

Продължилият делото на легендарния космически учен Карл Сейгън, де Грас Тайсън е директор на планетариума Хайден в Центъра за изследване на Земятя и космоса "Роуз" в Ню Йорк. Нийл де Грас Тайсън е носител на най-престижната награда за наука от Националната академия на науките за 2015 г.

В скорошно интервю за CNN де Грас Тайсън заявява, че Ричард Брансън не е стигнал в космоса.

„Преди всичко полетът бе суборбитален. НАСА направи същото преди 60 години с Алън Шепърд, който излетя от нос Канаверал и кацна в океана. Ако не стартирате достатъчно бързо, за да достигнете орбита, ще паднете и ще се върнете на Земята", обяснява ученият.

Той задава няколко въпроса: „И така, стигнахте ли достатъчно високо? Излязохте ли в орбита? Всъщност отидохте ли някъде? Отидохте ли на Луната, на Марс или отвъд тях? “

Използвайки глобус, за да покаже какво има предвид, де Грас Тайсън обяснява, че ако Международната космическа станция и орбитален космически кораб са на 1 см от Земята, докато Луната ще бъде на разстояние от 10 метра. Според тази скала Ричард Брансън се е издигнал на около 2 мм от повърхността.

„Нищо страшно, ако искате да наричате това „космос“, защото обикновените хора не са стигали досега там и за вас това е за първи път. Ето защо са нужни осем минути, за да влезете в орбита и три дни, за да достигнете до Луната. Това всъщност е космическо пътуване. Така че не го възприемам като „отиване в космоса“. Не. Това, което ще получите, е хубава гледка към Земята", продължава де Грас Тайсън.

„Дори не знам дали ще видите кривината [на Земята]. Направих някои изчисления и мисля, че не. Ако сте на 2 милиметра от повърхността на този глобус, нямате пълната перспектива. Това е визуален ефект, който се получава 50 мили нагоре (около 80 километра). Затова се забавлявайте - казва ученият.

Какъвто и да е случаят, след като Брансън изпълни първия космически туристически полет, а колегата му милиардер Джеф Безос  ще направи скоро същото, което определено означава, че стартира нова индустрия.

Излъчване на живо (днес от 16:00 българско време) на обратното броене и изстрелването на ракетата и капсулата на Blue Origin New Shepard от Западен Тексас, превозваща основателя на компанията Джеф Безос, Марк Безос, Уоли Фънк и Оливър Деймен за 10-минутен полет до суборбиталното пространство.