13 август 2020

Сезонът на пияните папагали (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 16 март 2020 в 00:17 19700
Снимка: Wikimedia Commons

Хората не са единствените животни, които обичат да злоупотребяват с различни напитки. Всъщност много животни го правят и изпадат в неприятности след това.

Виждали сме, че някои маймуните забавно приличат на хората, когато прекалят с ферментирали сокове, но изглежда, че и нашите пернати приятели също ни наподобяват в неразумните увлечения.

Казват, че Северна Австралия има три сезона: влажен сезон, сух сезон и сезон на пияните папагали.

Точно преди влажния сезон, приблизително от средата до края на декември, цъфтят местните дървета Schotia brachypetala.

Тогава политат рояци от пъстри лорикети, за да се хранят с нектара на цветовете на дърветата. Обаче след известно време някои от птиците започват малко да се олюляват и после падат от дърветата.

Местните жители на пристанищния град Дарвин съобщават, че птиците нямат координация и видимо губят способността си да летят, а понякога дори и да ходят. Ветеринарите казват, че птиците държат като пияни хора. Изглеждат дезориентирани, изтощени и може би с главоболие, много познати симптоми на махмурлука.

Въпреки че все още не е изключено да са под въздействието на някакъв вирус, засягащ тези птици, събитието е явно свързано с дърветата - които са известни като "Дърветата на пияните папагали".

Засега местните защитници на животните и ветеринарите осигуряват сигурни и спокойни места за възстановяване на папагалите - за което може да са нужни месеци в някои редки случаи според National Geographic - като същевременно осигуряват подсладена каша и пресни плодове.

Преобладаващата теория е, че папагалите се напиват от нектара и плодовете, ферментирали в австралийската жега.

Не е хубаво да се пие, но да гледаме как папагали се напият е забавно. Но не и за папагалите.

Strange Planet: Drunken Australian Parrots, National Geographic