23 септември 2021

SpaceX отложи старта на кораба Dragon за вторник

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 14 април 2015 в 07:23 30591
Снимка: NASA/SpaceX

Лошото време отново принуди компанията SpaceX да отложи старта на безпилотния товарен кораб Dragon за най-малко 24 часа. Това ще бъде шестата снабдителна мисия на SpaceX към Международната космическа станция, съобщи  НАСА.

Следващата възможност изстрелване е вторник, 14 април, в 04:10:40 PM EDT (23:10 б.вр.) от Кейп Канаверал във Флорида.. Отразяването на събитието ще започне в 22:00(б.вр.) и ще може да го наблюдавате и тук.

Стартът се осъществява с помощта на ракетата-носител Falcon 9, също произведена от SpaceX. Специалистите на компанията планират да извършат меко кацане на първата степен от Falcon 9 върху автономната плаваща платформа ASDS (Autonomous Spaceport Drone Ship), която се намира в Атлантическия океан.

Но гръмотевична буря и влошаващи се метеорологични условия, в близост до мястото на старта, накара специалистите, отговарящи за старта да прекратят процедурата по подготовката три минути преди края на отброяването.

Както съобщава на своя Twitter акаунт основателят на компанията Елон Мъск "Стартът е отложено поради приближаваща гръмотевична активност".

Според експерти на НАСА, вероятността за добро време на 14 април по време на изстрелване е около 50%.

Базираната в Калифорния SpaceX е подписала договор с NASA на стойност 1.6 милиарда долара за 12 безпилотен товари мисии до Международната космическа станция. До момента успешно са осъществени пет старта до МКС.

Miklosh 14.04 2015 в 17:32 1
Успех днес. Дано да се получи.