03 април 2020

SpaceX пусна в орбита тежък сателит. Falcon 9 кацна перфектно (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 17 декември 2019 в 06:1521220

SpaceX стартира своята 13-та мисия за годината в първите часове на 17 декември, когато вече два пъти използваният ускорител на ракетата Falcon 9 се издигна в небето за трети път, носейки сателит на сингапурски стартъп и японски широколентов интернет доставчик.

Ракетата Falcon 9 освети небето над космическото крайбрежие на Флорида, извеждайки в космоса своя полезен товар, комуникационен спътник от тежка категория. Стартът се състоя от площадка 40 на военновъздушната база Кейп Канаверал в 19:10 EST (02:10 българско време)

Изграден от Boeing, сателитът ще осигурява Ka-band интернет покритие на 25 страни от Южния Тихи океан. Сателитът JCSAT 18/Kacific-1 тежи 6 956 килограма, оборудван с 56 лъчи с висока мощност, които ще предоставят мобилни и широколентови услуги от космоса. Сателитът е съвместен проект между стартъпа Kacific от Сингапур за широколентови спътници и японския оператор Sky Perfect JSAT.

Услугите, предоставяни от спътника, ще бъдат особено полезни за жителите в отдалечени провинции и села в Южния Тихи океан, особено здравните институции и училищата. Широколентовият достъп ще осигури комуникационни канали до регион, който често е опустошаван от природни бедствия като земетресения и цунами.

Около половин час след излитането ракетата Falcon 9 позиционира спътника на елиптична трансферна орбита, където неговият бордови двигател ще маневрира и придвижи сателита до работната му геостационарна орбита, на повече от 35 000 км над екватора. Тази орбита ще позволи на спътника да осигурява постоянно покритие на Азиатско-Тихоокеанския район.

За SpaceX този полет е 13-тият за тази година, а само 11 дни по-рано, на 5 декември, пренесе товари до Международната космическа станция.

Първата степен на ракетата Falcon 9 по-рано издигна две различни товарни капсули Dragon като част от мисиите CRS-17 и CRS-18 за доставяне на товари до Международната космическа станция в началото на тази година.

Приблизително 8 минути след изстрелването SpaceX първата степен на ракетата кацна виртуозно на една от двете плаващи платформи на компанията, "Разбира се, че все още те обичам" (Of Course I Still Love You (OCISLY), разположена в Атлантическия океан.