19 януари 2020
  •  Говорят медиците

SpaceX ще направи опит за меко кацане върху плаваща платформа (стрийм)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 13 април 2015 в 09:2011690
Снимка: НАСА

SpaceX отново ще направи исторически опит за меко кацане върху плаваща шлеп по време на стартирането на автоматизирания космически кораб Dragon, предназначен да занесе товари към Международната космическа станция днес, понеделник 13 април, съобщи НАСА.

SpaceX ще се опита да върне на Земята първата степен от своята ракета Falcon 9 като меко го спусне на автономната плаваща платформа ASDS (Autonomous Spaceport Drone Ship) в Атлантическия океан. Изстрелването е насрочено за 20:33 (б.вр) на 13 април от Кейп Канаверал, Флорида. Можете да гледате на старта тук.

В навечерието на опита за стартиране инженерите на SpaceX са преминали успешно проверките за безопасна и успешна мисия в орбита.

Капсулата Dragon вече е заредена-голямата част от товара, предназначен за космическата станция и е прикрепена към ракетата-носител Falcon 9.

Сега по бреговете на Флорида вали и има опасност от торнадо, но представители на НАСА и SpaceX все още се надяват, че атмосферните условия ще позволят успешен старт. ВВС метеоролозите оценяват възможността за благоприятни условия за старт на CRS-6 на 60%.

Ако всичко върви по план, Dragon ще стигне до станцията в сряда, 15 април. Космическият апарат ще бъде закрепен към МКС за около 5 седмици, а след това ще се върне на Земята с 1370 килограма научни товари, хардуер и отпадъци.

Капсулата ще се приводни в Тихи океан, а след това ще бъде извлечена с помощта на специален кораб. Dragon е единственият кораб в момента, който е в състояние да се върне на Земята. Всички останали са предназначени за изгаряне в земната атмосфера.