26 април 2019
  •  Говорят медиците

Световен ден на метеорологията: "Слънцето, Земята и Времето"

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 23 март 2019 в 06:353810

Всеки 23 март Световната метеорологична организация отбелязва Деня на метеорологията.

На тази дата през 1950 г. влиза в сила на Конвенцията за създаване на Световната метеорологична организация.

Темите, избрани за Световния ден на метеорологията, отразяват актуални въпроси, свързани с времето, климата или водата.

Тази година темата е "Слънцето, Земята и Времето"

Слънцето доставя енергията, която захранва целия живот на Земята. То задвижва времето, океанските течения и хидроложкия цикъл.
То влияе на настроението ни и ежедневните ни дейности. То е вдъхновение.

Слънцето е звезда, точно като тези, които можем да видим в нощното небе, но много, много по-близо. Намира се на около 150 милиона километра от Земята. То е сърцето на нашата слънчева система и поддържа нашата планета достатъчно топла, за да живеят на нея живи същества. За повече от 4,5 милиарда години тази гореща топка от пламтяща плазма е движещата сила зад времето, климата и живота на Земята.

Диаметърът на Слънцето е около 1,39 милиона километра или 109 пъти повече от този на Земята.

В основата си температурата му е около 15 милиона ° C. Повърхността на Слънцето - частта, която можем да видим - е около 5 500 ° C .

Без постоянната светлина и топлина на Слънцето животът на Земята щеше да престане да съществува. Слънчевата топлина прави възможно течното състояние на водата на нашата планета. А целият живот - бактерии, растения, насекоми, животни, хора - се нуждае от течна вода, за да оцелее. Слънцето управлява хидроложкия цикъл, който постоянно изпарява водата в атмосферата, която след това се връща на Земята.

За период от 11 години активността на Слънцето се засилва и намалява, тъй като линиите на магнитното поле периодично преминават към повърхността, произвеждайки слънчеви петна, които се движат по лицето на Слънцето. Повишената магнитна активност, свързана със слънчевите петна, може да доведе до слънчеви изригвания, изхвърляне на коронарни маси и други широкомащабни електромагнитни явления. Aurora Borealis (северното сияние) и Aurora Australis (южното сияние) са видимите прояви на космическото време.

Националните метеорологични и хидроложки служби предоставят експертни познания и услуги, за да ни информират за силата на Слънцето и как да се предпазим от нея. Те включват 24/7 метеорологични наблюдения и прогнози, както и мониторинг на атмосферни парникови газове, ултравиолетови лъчения, аерозоли и озон и техните последващи ефекти върху хората, климата, качеството на въздуха и водата и морския и сухоземния живот.

Истинският произход на 4/20