29 януари 2023

Учен обясни същността на времето на видео (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 01 октомври 2016 в 11:46 164700
Илюстрацията е на филипинския сюрреалист Norvz Austria.
Свързани новини

Американският физик Шон Карол (Sean Carroll) представи видео, което разказа защо времето се движи от миналото към бъдещето, а не обратно, въпреки че повечето физически процеси не зависят от посоката на движение на времето, разказва Popular Mechanics.

Повечето от законите на физиката, като гравитацията или квантовата механика, не зависят от посоката на времето. Това означава, че ако времето се движи в обратна посока, тези закони ще работят по същия начин. Това твърдение е вярно за всички закони, с изключение на втория закон на термодинамиката, от който зависи от посоката на времето. Той предполага, че с течение на времето всичко се променя от подредено към неподредено състояние. Това е единственият закон на физиката, която не може да се движи обратно. Например, млякото и кафето преди смесването си са в подредено състояние, а след това - в неподредено. Вторият закон на термодинамиката твърди, че без значение колко големи усилия бъдат приложени, няма да можем да разделим кафето от млякото.

Вторият закон на термодинамиката е причината времето да не може да тече в обратна посока. Вселената, също като чаша неразбъркано кафе , започва с перфектно подредено състояние, но с течение на времето вселената става все по-разбъркана. Невъзможно е движение обратно във времето, защото това ще означава преход към по-подредено състояние.