26 септември 2020

В Сибир откриха необичайно запазен скелет на мамут

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 27 юли 2020 в 00:01 41080

Глобалното затопляне носи не само проблеми, но често улеснява живота на археолозите. В Русия са открити останките на добре запазен труп на мамут.

Жителите на село Сеяха, Ямал-Ненецкия автономен окръг, откриват останките на мамут, съобщава изданието ФедералПресс. Части от скелета на възрастното животно са извадени от глината под водата - няколко големи кости, долна челюст, бедрена кост, повече от дузина ребра и фаланги на пръстите.

След като намират няколко фрагмента от скелета, местните жители ги потапят обратно във водата, за да не изсъхнат, и съобщават на  специалистите. Учените, които пристигат на мястото, организират работата за извличането на останките и откриват още много кости в отлично състояние - някои от тях дори със запазени сухожилия.

Археолозите предполагат, че е бил открит целият скелет на възрастен мамут. Полът и възрастта на животното (както абсолютната - от наши дни, така и приблизителната към момента на смъртта) все още не са установени при анализа на находката. Поради високата степен на запазване на останките е възможно да бъде изолирана ДНК на животното от костния мозък.

Резултатите от изследването няма да станат известни скоро - учените ще трябва да работят усилено по каталогизацията на фрагментите от находката и да извършат цялостните й анализи. В момента езерото Печевалавата, на бреговете на който е намерен този мамут, представлява голям интерес за учените. По бреговете му се провеждат активни разкопки от няколко месеца.

Източник: Жители Ямало-Ненецкого АО нашли необычно сохранившийся скелет, Популярная механика