18 септември 2020

Възможно е две съседни планети да си обменят живот

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 08 декември 2015 в 12:23 21060
Снимка: NASA

Две планети, които са близо една до друга и обикалят около една и съща звезда, могат взаимно да си помагат в поддържането на живот, съобщава онлайн-изданието Space.

През последните 25 години астрономите доказаха съществуването на над 1900 екзопланети. Според скорошно проучване пък има милиарди потенциално обитаеми екзопланети в Млечния път. Те се смятат за такива, защото се намират в годната за живот зона около своите звезди, където температурите позволяват съществуването на течна вода.

Две екзопланети, наскоро открити от астрономите около звездата "Kepler-36", са толкова близо една до друга, че могат да се видят една друга. Така, както ние на Земята виждаме Луната.

"Kepler-36" се намира на около 1200 светлинни години от Земята, в съзвездието Лебед. Ако тази система се оразмери с мащаба на земната орбита, то най-близките точки на въпросните екзопланети ще се намират само на една десета от астрономическата единица (14 959 787,1 километра). Това разстояние е равно на разстоянието между Земята и Луната, умножено по 40.

Откритието на двете планети показва, че е възможно да съществуват обитаеми системи от две или повече планети с размерите на нашата, които гравитират близо една до друга в годната за живот зона около дадена звезда. Според учените е възможно всяка от планетите в системата да може да обменя живи организми като например микроорганизми. Космическите въздействия периодично създават отломки от планетите, които могат да попаднат на съседните планети.