31 май 2020

Защо има грипен сезон и къде отива грипът през лятото?

Разберете на 20 декември с Ratio!

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 16 декември 2019 в 00:0028780

В епохата на инфлуенсърите, Ratio представя най-древния инфлуенсър - Influenza virus или грипния вирус

В разгара на грипния сезон хората често се чудят защо всъщност има грипен сезон и къде отива вирусът през лятото. Събитието “Ratio представя: Грипът - вечният изменник“ ще ви даде отговорите.

На 20 декември Мария Лукарска ще проследи пътешествията на един грипен вирус и ще разкаже за това какви трудности среща грипът по пътя си и какви срещаме ние в усилията си да го ограничим. Гостите на събитието ще научат още подготвени ли сме за нова грипна пандемия, испанска ли е наистина испанската треска и помага ли чаят в борбата с вируса. Въпроси като това откъде идват новите вируси и защо непрекъснато се налага изработването на нови ваксини също няма да бъдат подминати.

Мария Лукарска завършва с отличие бакалавър по молекулярна биология в Софийски университет през 2012 година. След това записва магистратура по биохимия и структурна биология в Université Grenoble Alpes, Франция. Тя остава в Гренобъл, където започва докторантура в Европейската лаборатория по молекулярна биология. Там изследва взаимодействията на полимеразата на грипния вирус с белтъци от клетката-гостоприемник, отново в сферата на структурната биология и биохимията.

Автор е на редица научни публикации в престижни научни журнали, включително Nature, и успешно защитава дисертацията си тази година. От януари 2020 ще стартира пост-докторска програма към University of Berkeley в Калифорния, САЩ, която е посветена на белтъчното инженерство при CRISPR белтъците.

Ratio представя: Грипът - вечният изменник“ ще се проведе в клуб “Строежа” на 20.12.2019. Вратите отварят в 19:00, входът е свободен. Повече информация може да намерите на сайта на организаторите.