25 септември 2021
Категории
  •  Космос
  •  Физика
  •  Науки за земята
  •  Биология
  •  Медицина
  •  Математика
  •  Научни дискусии
  •  Разни
FACEBOOK

"Тих Конкорд" с амбиции за съживяване на свръхзвуковите пътнически полети

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 21 юни 2017 в 12:27 105741
Снимка: Boom

Свръхзвуковите пътнически пътувания могат да се завърнат до пет години, ако самолетът, който цели да замени Конкорд, полети в небето.

Boom Supersonic очаква прототипът на неговия свръхзвуков пътнически самолет да извърши тестови полет в края на 2018 г., съобщава ВВС. Тестовете ще се проведат в Съединените щати.

Ако 55-местният самолет бъде одобрен от властите, първите пътници ще могат да пътуват със свръзхвукова скорост през Атлантика през 2023 г.

Новината беше съобщена по време на провеждащото се в момента Парижко авиоизложение от основателя и изпълнителен директор на Boom Блейк Шол (Blake Scholl). Той отбеляза, че устройството на демонстрационния самолет ХВ-1 вече е преминало прегледи по изпълнение и безопасност преди старта на производството.

Компанията вече е получила 76 поръчки за самолета си, направени от пет авиокомпании.

ХВ-1 прилича външно на Конкорд, но крилата му започват почти от носа на самолета. Моделът ще се отърве от двигателя с форсажна камера, използван от британо-френския свръхзвуков пионер, който беше не само изключително шумен, но и гълташе много гориво.

"С използването на съвременен турбовентилационен двигател като тези на Boeing и Airbus самолетът става не само по-тих, но и значително по-спестяващ гориво", коментира Шол.

Компанията му твърди, че авиокомпании, използващи този вид самолет, ще могат да поддържат подобни цени като тези за двупосочен билет в бизнескласата по маршрута Лондон-Ню Йорк от около 5 000 долара. Билетите за Конкорд струваха около три пъти повече. Пътниците на свръхзвуковия самолет в същото време ще могат да преминат разстоянието между двата града за половината от времето, което отнема в момента, твърдят от Boom.

Макар Конкорд да имаше подкрепата и на британското, и на френското правителство, Шол коментира, че не е бил икономически изгоден, защото целта е била надпревара в областта на свръхзвуковите полети, а не създаването на практически или достъпен самолет. "Като частна компания, която трябва да набере инвестиции, ние трябва да предложим нещо доходоносно за авиокомпаниите и достъпно за пътниците", добавя Шол.

Мнозина може и да са скептично настроени, че Boom ще успее да изпълни обещанията си, но компанията досега е успяла да събере 33 милионадолара, което ще й позволи да конструира и да изведе в полет поне демонстрационен прототип.

Един от вярващите в проекта е основателят на Virgin сър Ричард Брансън (Richard Branson), който в края на миналата година обяви, че планира да закупи първите 10 самолета, произведени от Boom. Неговият венчър за космически пътувания Virgin Galactic освен това ще предостави на проекта производствени и инжинерни услуги, както и подкрепа при тестовия полет.


+ 12
- 1
:))) 33 милиона долара не стигат и да се избере цвета на тапетите в такова нещо.
Не знам за турбовентилацията, а турбо вентилаТОРНИ двигатели и свръхзвук ...
Ма щом ги кефи - да трошат пари.
 
Още от : Технологии
Всички текстове и изображения публикувани в OffNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.