Електрическите, хибридните и други екологични превозни средства замърсяват атмосферата не по-малко от обикновените автомобили с дизелови двигатели, откриха изследователи.
Изследването, ръководено от Питър Ъчтен (Peter Achten) и Виктор Тимерс (Victor Timmers) от Единбургския университет, е публикувано в списание Atmospheric Environment.
Благодарение на продължаващите усилия за намаляване на емисиите на двигателя, в днешно време само 10% до 15% от емисиите на частици идват от ауспуха на автомобилите. Останалата част завтомобилното замърсяване се предизвиква от гумите, пътната настилка и износването на спирачките.
Екологично чистите модели произвеждат повече емисии на миниатюрни частици от гумите и в резултат на износването на спирачките, тъй като по-мощните им акумулатори и други детайли на колата я правят много по-тежка.
Това е така, защото при потегляне или спиране, гумите и спирачките на екологичните автомобили се износват по-бързо, замърсявайки околната среда с фини частици. Освен това във въздуха се издига повече прах и мръсотия от колелата на тези автомобили заради допълнителното им тегло.
Тези емисии са почти сравними с намаляването на емисиите на токсични частици в резултат на използването на иновативните двигатели, според Sunday Times.
Модел | Volkswagen Golf | Fiat 500 | Ford Focus | Smart coupe | Toyota Prius V |
Бензиново/дизелова версия | 1390 кг | 1149 кг | 1500кг | 820 кг | хибрид бензин/електро |
Еко версия | 1 617 кг | 1427 кг | 1719 кг | 1055кг | 1514 кг |
% Разлика | +16.3% | +24.2% | +14.6% | +28.7% | N/A |
Източник: Atmospheric Environment
"Открихме, че освен емисиите изгорели газове се отделят от спирачките, гумите и пътната настилка значително по-високи емисии от изпусканите от ауспусите от всички съвременни автомобили", - отбеляза Ъчтен. "И те са още по-токсични от емисиите изгорели газове при съвременните двигатели и са вероятно ключов фактор за ръста на инфаркти, инсулти и пристъпи на астма, предизвикани от увеличаването на нивото на замърсяване на въздуха".
Изследователите използват техническите данни, получени от производителите на автомобили и държавни изследователски институции, включително данните за резултатите от изпитвания на спирачни системи, гуми и оценка на износването на настилката.
Целта е да се докаже, че нивото на замърсяващи вещества от автомобилите допълнение освен отработените газове е пряко свързано с теглото на колата.
Учените са установили, че електрическите и други екологични превозни средства тежат около 24% повече от обикнавените автомобили. Това обяснява големия брой оплаквания от собственици на такива автомобили, че техните гуми се износват много по-бързо.
Професор Ранджит Сохи (Ranjeet Sokhi) от Университета на Хертфордшир проведе проучване, за да установи количеството на емисиите, несвързани с изгорелите газове.
След инсталирането на устройството за наблюдение на замърсяването на въздуха в автомобилния тунел Хатфийлд, където преминават 49 хиляди превозни средства на ден, изследователите са открили, че всяка кола изхвърля 34-39 микрограма частици на километър. И само една трета от тях идва от двигателя.
Всичко останало са малки парчета битум, частиците от гумите и спирачките.
Професор Сохи заяви, че констатациите подчертават необходимостта да се отчитат всички емисии и да се приемат някои законодателни мерки.
В същото време представител на Министерството на транспорта заяви, че екоавтомобилите все пак имат големи преимущества за намаляването на CO2.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
12011
3
18.05 2016 в 17:58
Изследвания колкото искаш, всеки си преследва някакви цели.
12615
2
18.05 2016 в 17:16
It's a bullshit.
12012
1
17.05 2016 в 16:12
Последни коментари