Швейцарски изследователи наскоро са постигнали напредък в областта на изпитанията на Хиперлуп (Hyperloop), като са поставили рекорд за най-дълго тестово пътуване в съоръжение в Лозана.
Инженери от Федералния технологичен институт в Лозана (EPFL) и други швецарски научно-технологични институции си сътрудничат в теста, целящ да проучи този вид транспопорт, на който се възлагат надежди да превърне в нов начин за високоскоростно пътуване, конкуриращ въздушните и жп линии.
Рекордни изпитания на късо трасе
Швейцарският екип проведе 82 изпитания на 120-метрова кръгла тестова писта. Тя е част от техния проект, известен като LIMITLESS (Linear Induction Motor Drive for Traction and Levitation in Sustainable Hyperloop Systems). Най-дългото регистрирано разстояние e 11.8 км при скорост от около 40.7 км/ч.
Учените изчисляват, че в пълен мащаб подобна технология теоретично би могла да достигне скорост от около 488 км/ч на разстояния от около 141.6 км. Това е сравнимо с пътуване София - Пловдив за 17-16 минути.
Как работи технологията Hyperloop
Технологията Hyperloop е популяризирана за първи път през 2013 г., когато Елон Мъск публикува бяла книга, в която излага визията си за високоскоростна транзитна система, способна да достига скорост до 760 мили/ч.
Швейцарската Hyperloop конфигурация разчита на електрическа капсула, която се движи през тръба с ниско налягане, където минималното съпротивление на въздуха позволява високи скорости при ниско триене. Концепцията включва съхраняване на енергията в самата капсула, което намалява разходите за инфраструктура.
Централно място в изпитанията заема линеен индукционен двигател, предназначен да задвижва капсулата, като същевременно я поддържа в левитация над трасето.
Още по-голяма писта в САЩ за допълнителни изпитания
През следващата година Swisspod планира да разшири тестовете в съоръжение в Пуебло, Колорадо, където се очаква по-голямо, на практика дълго една миля тестово трасе да осигури пълномащабна среда за изследване на потенциала на Hyperloop.
Обектът, който компанията описва като един от най-големите изследователски центрове за Hyperloop в световен мащаб, има за цел да разшири границите на технологията, особено в областта на товарния транспорт.
Перспективи и ограничения на технологията Hyperloop
Въпреки че Swisspod и EPFL се фокусират върху техническите и екологичните предимства на Hyperloop, остават въпроси.
Критиците обаче смятат, че използването на текущата технология Hyperloop за масов транспорт е неосъществимо.
Много компании се опитаха – и не успяха – да разработят технологията hyperloop през годините.
Някои от пречките са поддържането на вакуумната система, системите за задвижване на капсулите, мащабируемостта, безопасносттам, а също и икономическата ефективност.
Много компании решават проблемите, свързани с Hyperloop, независимо една от друга, което ограничава сътрудничеството и възпрепятства разработването на общи стандарти, важни за бъдещото регулиране, коментира Йорг Мариенхаген (Jörg Marienhagen), директор „Консултации и бизнес развитие“ в DB Engineering and Consulting, международна инженерна и консултантска компания на Deutsche Bahn.
Следващи стъпки в изследванията на Hyperloop
Бъдещите тестове в Швейцария и Колорадо ще се съсредоточат върху усъвършенстването на задвижването и левитацията, за да се оцени практичността на Hyperloop за превоз на товари, като пътническият транспорт е потенциална дългосрочна цел.
Макар че Hyperloop предизвиква интерес като високоскоростна алтернатива на конвенционалния железопътен или въздушен транспорт с ниски емисии, експертите от индустрията предупреждават, че пътят от изпитванията до реалното приложение остава сложен и несигурен.
Източник: New high-speed hyperloop test claims to change the future of travel, Мetro
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари