Uber в челен сблъсък с Apple на китайския пазар

„Ябълковата“ компания придоби дял от приложение за споделено пътуване в азиатската страна

Александър Александров Последна промяна на 18 май 2016 в 11:00 2905 0

Освен за хилядите съдебни битки и конфликтите с национални регулатори и таксиметрови компании по целия свят, а в някои държави – дори със собствените си шофьори, скоро ръководството на Uber ще трябва да мисли и за още един проблем – то ще се сблъска с нов сериозен конкурент на един от най-перспективните си пазари.

Става въпрос за Китай, където компанията и до сега буквално „дишаше праха“ на лидера при транспортните приложения в страната Didi Chuxing. А облаците над местното й подразделение се сгъстяват още повече с новината, че дял от конкурента й придобива не кой да е, а Apple.

Американският гигант, чиито акции напоследък не са в цветущо състояние, но пък разполага със значителни финансови резерви, ще инвестира 1 млрд. щ. долара в Didi Chuxing, оценявайки според Financial Times китайското приложение на 20 млрд. щ. долара.

Според главния изпълнителен директор на Apple Тим Кук, инвестицията е мотивирана от редица стратегически причини. Сред тях е и желанието на ръководството на корпорацията да научи повече за някои сегменти на китайския технологичен пазар.

Didi Chuxing, известна по-рано като Didi Kuaidi, държи 87.2% от пазара на споделени пътувания и е осъществила над 1.43 милиарда превоза през отминалата година. Сред инвеститорите в нея са двете най-големи китайски онлайн корпорации – Alibaba и Tencent. Именно рисковото финансиране е обезпечило бързия растеж на компанията, която далеч не е печеливша във всеки град, в който оперира, но въпреки това запазва присъствието си с цел позициониране на пазара.

За разлика от нея Uber не се развива толкова добре на местния пазар. Според изявление на нейния ръководител Травис Каланик, в Китай компанията губи по 1 млрд. щ. долара всяка година, заради силната конкуренция на Didi Chuxing.

Най-важното
Всички новини
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !