Изневярата на партньор или приятел, често е пълна изненада, обаче, изследователите са открили, че всъщност измамникът се издава. Оказа се, че преди предателството от хората стават по-позитивни и по-малко вежливи.
Изследователи от Университетите на Корнел, Мериленд и Колорадо са открили, че има някои фини езикови улики, които могат да покажат, че човекът срещу нас лъже. Тези белези не се откриват толкова лесно, но един компютърен анализ лесно разкрива подобни симптоми.
За изследването се съобщава в прессъобщение на Университета Корнел.
"Езикът може да каже много за човешките взаимоотношения, да сигнализира за намеренията на човека," - коментира Кристиан Данеску-Никулеску-Мизил (Cristian Danescu-Niculescu-Mizil), доцент по компютърни науки в Корнел. - Всъщност, езикът е социален сигнал, който се опитваме да разшифроваме".
Ученият е открил, че езиковите модели на предателят и жертвата са много различни. Например жертвите по-често говорят за бъдещето, отколкото предателите, което доказва, че те не са наясно с предстоящото предателство. Освен това предателите са по-позитивни и по-малко любезни от жертвите си. Жертвите пък използват повече думи, отколкото тези, които планират да ги измамят.
На 53-то годишно заседание на Асоциацията за компютърна лингвистика, която се проведе 26-31 юли в Пекин, Влад Никулае (Vlad Niculae) от Корнелския Университет съобщи, че анализът на съобщения в онлайн игра идентифицира сигнали, предвещаващи предателството.
Става въпрос за играта "Дипломация" (Diplomacy), в която играчите играят ролята на европейските страни в навечерието на Първата световна война и се опитат да завладеят цялата карта. Във войните, започвани в играта, две или повече съюзени страни могат лесно да победят изолирания враг, така че играчите трябва да изградят съюзи, за да продължат напред. Всяка кампания започва с "дипломатически дискусии" за по-нататъшната стратегия. Но тъй като на края трябва да остане един човек, играчите по някакъв начин трябва да противодействат срещу своите съюзници.
Учените са анализирали масив от данни, състоящ се от 145 хиляди съобщения между играчите, събрани от 249 онлайн игри. Те разделена тези съобщения на кореспонденция между двойки, чиито отношения приключват с предателство и на кореспонденция на такива, с които това не се случва. След това, специален алгоритъм ги обработва, за да се идентифицират признаците на положително или лошо настроение и учтивост. Алгоритъмът е проверил масива и за ключови думи, указващи планиране ("по-късно", "след това"), претенции ("аз смятам", "аз мисля, че"), време ("както преди", "в същото време") или сравнения ("толкова, колкото", "като").
Авторите на изследването предупреждават, че работата им не е рецепта за избягване на предателството, но резултатите им могат да предложат начини за подобряване на ефективността на работата в колектив.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари