23 септември 2019
  •  Говорят медиците

Наука OFFNews започва проект "Българският принос в съвременната наука"

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 16 април 2016 в 09:0042701

Екипът на Наука OFFNews, съвместно с най-голямото българско списание за наука "Българска наука", стартира проект "Българският принос в съвременната наука".

Лашкани между нихилизъм и патриотарство, рядко знанията ни за постиженията на българските учени надхвърлят киселото мляко и Джон Атанасов.

Образът на българския учен в масовото съзнание е или на "синодално старче", или на досаден очилат многознайко, които и в двата случая вършат непонятни и безполезни неща, докато ядат народната  пара.

Нашата цел с този проект е да покажем, че това не е така. Че в България и по целия свят има наши сънародници със забележима роля и участие в съвременната наука, да ви запознаем с техните лица и тяхната работа.

В рамките на проекта "Българският принос в съвременната наука" с поредица статии и интервюта ще ви представим наши изтъкнати учени и изобретатели в областта на астрономията, математиката, физиката, химията, биологията и медицината.

Ние искаме както в Англия физикът Стивън Хокинг е не по-малко популярен от футболиста Бекъм, така и у нас учените с голям принос в съвременната наука да получат полагащото им се обществено внимание. Това едва ли ще стане само с настоящия проект, но поне ще бъде стъпка в тази насока.

Рейтинг :
16.04 2016 в 18:27 1