Болна културистка почина от консумация на твърде много протеинови шейкове

НаукаOFFNews Последна промяна на 16 август 2017 в 16:28 22090 0

Миган Хефорд (Meegan Hefford) в Instagram.

25-годишна австралийка почина след консумация на твърде много протеин, под формата на шейкове, протеинови добавки и пакетирани храни, съобщи New York Post.

Жената - културист на име Миган Хефорд (Meegan Hefford) е намерена в безсъзнание в апартамента си и е отведена в болница. Лекарите обяват мозъчната й смърт и тя умира два дни по-късно.

След смъртта на Хефорд лекарите откриват, че тя има рядко заболяване, наречено разстройство на метаболитния цикъл на уреята, което се отразява на начина, по който тялото разгражда протеините.

Какво е разстройство на метаболитния цикъл на уреята и как може твърде много протеин да доведе до смърт?

Когато човек яде протеини, организмът ги разгражда до техните основни градивни елементи, наречени аминокиселини. След като използва това, от което се нуждае, тялото превръща останалите аминокиселини в азот, който се изхвърля от организма. За да се отстрани азота, ензимите превръщат химикала в съединение, наречено урея, в процес, наречен цикъл на уреята. След това веществото се отделя от тялото чрез урината, обяснява Live Science.

Източник: PhaseRX

Но когато човек има разстройство на цикъла на уреята, тялото не може да превръща азота в урея. Тогава азотът навлиза в кръвта под формата на амоняк, който е силно токсично вещество, пише Информационният център за генетични и редки болести (GARD). Твърде много амоняк в кръвта може да доведе до необратимо увреждане на мозъка, кома или смърт.

Разстройството на метаболитния цикъл на уреята се предизвикват от дефекти в един от шестте ензими в тялото, отговорни за превръщането на азота в урея, съобщава GARD. Нарушенията са генетични, което означава, че се предават от родител на дете.

Симптомите за нарушения в урейния цикъл зависят от това колко тежко е състоянието. При тежко разстройство на цикъла на реята, например, човекът има малка или никаква активност на някой от необходимите ензими. При хората с по-леки нарушения, нивата на ензимна активност, може само да са по-ниски от тези на здрав човек.

Например, ако едно бебе се е родило с тежко разстройство на урейния цикъл, симптомите ще се проявят около 24 часа след раждането. Такива бебета могат да развият гърчове и дихателни проблеми и могат да изпаднат в кома.

Нарушенията в урейния цикъл са рядкост - засегнати са около 1 на 30 000 новородени.

Източник: Gohomeworkhelp.com

Симптомите на леко до умерено разстройство на цикъла на уреята може да се появи в детството и в началото може да включва отказ на детето от храни с високо съдържание на протеини, забавяне на развитието. С напредването на болестта децата могат да развият повръщане, летаргия и делириум. Ако не се лекува, състоянието може да доведе до кома и смърт.

Хората с леки нарушения в урейния цикъл могат да стигнат до зряла възраст, преди да бъдат диагностицирани. Високопротеиновите диети и прекомерните физически упражнения, както и някои вируси, могат да предизвикат същите симптоми.

Въпреки че няма лек за нарушенията на урейния цикъл, състоянието може да се контролира с нископротеинова диета и някои лекарства, които помагат за отстраняване на амоняка от тялото. Понякога може да се наложи да се вземат аминокиселинни добавки, за да се гарантира, че организма получава всичко, от което се нуждае, за да функционира.

При тежки случаи на тези заболявания лекарите може да препоръчат чернодробна трансплантация. Черният дроб произвежда ензимите, включени в цикъла на уреята.