Чуйте как Juno влиза в магнитосферата на Юпитер (видео)

Какво означава главна ударна вълна

Наука ОFFNews Последна промяна на 14 юли 2016 в 08:33 5528 0

Кредит NASA Goddard Space Flight Center

Слънцето излъчва поток от йонизирани частици, известни като слънчев вятър. Обикновено слънчевият вятър се движи със свръхзвукови скорости, тоест движи се по-бързо, отколкото могат звуковите вълни, макар че няма много звуци в космоса.

Но когато слънчевият вятър се сблъсква с магнитното поле на планетата, той забавя значително скоростта си. Този преход от свръхзвукови до дозвукови скорости е известен като главна ударна вълна (Bow shock).

Главна ударна вълна се нарича зоната на взаимодействие между магнитосферата на звезда или планета и окръжаващата среда, в която се наблюдава увеличение на плътността на на веществото. За звездите това е обикновено границата между звездния вятър и междузвездната среда. За планетите главна ударна вълна е границата, при която скоростта на слънчевия вятър рязко спада с приближаването на магнитното поле.

Главна ударна вълна се появява, когато междузвездният вятър взаимодейства с една звезда. Източник: NASA.

Сондата Juno вече е на орбита около Юпитер, а преди това прекоси главната ударна вълна на Юпитер по пътя си към планетата. Може да чуете прехода чрез електромагнитните вълни, измерени от Juno. Това бе знак, че Juno влиза в магнитосферата на Юпитер.

Чуйте как Juno влиза в магнитосферата на Юпитер: