Еволюцията се развива по начин, който предотвратява алкохолизма (видео)

НаукаOFFNews Последна промяна на 28 февруари 2018 в 00:01 5819 0

Кредит Pexels

Последни проучвания показват, че все още еволюираме и сега, ново изследване, публикувано в Nature Ecology and Evolution , предвижда, че можем да развием ген, който ще предотврати алкохолизма в бъдеще.

Изследователи от Университета в Пенсилвания анализират геномите на около 2500 души от 26 популации на четири континента, като използват данни, събрани от проекта "1000 генома" (1000 Genomes Project).

Учените търсят възникващи варианти в различни групи популации, които биха могли да хвърлят светлина върху еволюционните промени, които преживяваме в момента. Те съобщават, че са успели да идентифицират пет генетични "горещи точки", които се появяват при разнообразни, различаващи се популации.

"Това, което показва новото проучване е, че естественият отбор има тенденцията да направи някои гени сходни между популациите, за да помогне на хората да се адаптират към последните промени в нашата среда", заяви за New Scientist Джон Хоукс (John Hawks) от Университета на Уисконсин-Медисън.

"Геномните горещи точки" включват резистентност към маларията в африканските популации, промяна на аминокиселините в европейците, две части от ДНК, останали от кръстосване с неандерталци и накрая вариант на гена ADH (alcohol dehydrogenase).

Генът ADH е отговорен за индуцирането на производството на алкохол дехидрогеназа, ензим, който разгражда алкохола в ацеталдехид, който след това се превръща в ацетат чрез друг процес. Изследователите отбелязват, че вариантите изглежда предпазват от алкохолизъм, въпреки че как става това все още е неясно. Учените предполагат, че варианта на гена ADH предизвиква по-бързото разграждане на алкохола, което кара пиещите да се почувстват зле почти веднага след консумация - страничен ефект, който почти сигурно ще ги възпира от по-нататъшно потребление. Освен това изследователите смятат, че през последните 1000 години хората, особено тези в репродуктивните години, които пият повече, загиват, преди да се възпроизведат - тенденция, която се проявява и днес, когато младите хора, които пият и шофират често умират, преди да имат собствени деца.

Досега вариантите на ADH са открити само в Източна Азия и Западна Африка, но времето ще покаже докъде се разпространят в европейското и американското население.

За повече прогнози за това как хората ще изглеждат и се държат в бъдеще, вижте това видео от AsapSCIENCE .