05 април 2020

Гигантски астероид ще премине покрай Земята на Хелоуин

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 20 октомври 2015 в 09:0246130
Снимка: Nasa, ESA, M.A. Garlick, University of Warwick, and University of Cambridge

Голям астероид ще премине близо до Земята на 31 октомври, изненадвайки астрономите, които са го открили само преди две седмици.

Астероидът е с размер между 280 и 620 м и ще прелети покрай Земята на разстояние 499 000 км, което се равнява на 1.3 разстоянието от Земята до Луната. Това е най-големият обект, приближил толкова много нашата планета през последните години.

Въпреки размерите си, астероидът, наречен 2015 TB145, е намерен само три седмици преди най-близкия си подход от астрономи с помощта на телескопа в Хавай Pan-STARRS I. НАСА съобщи, че до 2027, това ще е най-големият астероид, който ще прелети толкова близо до Земята.

"Астероидът е на изключително ексцентрична и с висок наклон орбита", съобщава космическата агенция в изявление, което обяви откриването на небесното тяло едва преди две седмици. "Това е най-близкият подход на познат обект с такава големина преди 1999 AN10 да премине на едно лунно разстояние през август 2027 г. Последният подход по-близо от този е на обекта 2004 XP14 през юли 2006 г. при 1.1 лунни разстояния."

НАСА заяви, че предварителните оценки показват, астероидът се движи със скорост около 35 км/сек.

Ще може да се види с телескоп и ще премине през съзвездието Орион на 30 и 31 октомври. НАСА заяви, че се надява при преминаването да получи изображения с висока резолюция.

Леонардо, изобретателят