20 август 2019
  •  Говорят медиците

Капибара и други екзотични животни участват в терапия срещу стрес (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 03 май 2017 в 10:3048170
Снимка: СВС

Терапията с животни за намаляване на стреса става все по-популярна през последните години. В нея се използват домашни животни като кучета и котки, които предоставят успокоение на хората под стрес или в самота.

В Торонто обаче не се ограничават само до тях, ами се прехвърлят върху по-екзотични видове като капибара, кинкажу или сцинк.

Инициативата е на организацията "Hands On Exotics", която вкарва уникалните създания в колежи, домове за възрастни и болници, съобщава СВС. Вместо с приятелски настроена котка или куче, може да се прекара един успокояващ следобед с капибара, бухал, сцинк или скункс.

Снимка: СВС

"Екзотичните животни са "борци срещу стреса. Ще научим учениците на някои страхотни факти за тях", отбелязва Сет Фолк (Seth Falk) от "Hands On Exotics". Те използват в програмата си различни животни - от птици и гущери, до бозайници и насекоми.

Cambrian College в Онтарио кани уникалните създания на всеки няколко месеца за срещи с колежани. Хитът в програмата е капибарата Уилоу. Гигантският гризач обикаля из стаята и взима листа маруля от ръцете на присъстващите. Уилоу изглежда като хамстер, но с размерите на средно голямо куче. "Тя на практика е световноизвестна", отбелязва Фолк.

Снимки: СВС

Според Фолк, екзотичните животни предоставят различно изживяване за подложените на напрежение колежани, което обикновената терапия с кучета не може. "Различните видове животни се свързват с различни видове хора", отбелязва той.

Второкурсничката Ериъл Макензи споделя пред СВС, че никога не е очаквала да срещне копринка или скорпион в колежа си. "Много е успокояващо. Отнася те от всичко и се фокусираш върху нещо, с което вероятно никога повече няма да контактуваш, и просто се наслаждаваш на преживяването", отбелязва тя.

Третокурсникът Кенет Грийн, който обявява себе си за работохолик, обръща внимание на животните едва след като професорът му го убеждава. "Това е нещо различно. Не го виждаш всеки ден. Виждаш наоколо кучета и котки всеки ден. Това е като шок - тези неща наистина съществуват!", коментира Кенет. "Искам да ги отнеса вкъщи. Но кой ли не иска", завършва Кенет.

Източник: СВС